Kaj je izpušna loputa?
Kot pove že ime, se loputa v izpušnem sistemu, ki se ob pritisku daljinskega upravljalnika ali uporabi podtlaka/pritiska odpre ali zapre, tako da se izpušni plini usmerijo neposredno iz izpušne cevi ali skozi del sistema brez dušilnikov, kar povzroči korenito spremembo zvoka.
Številni proizvajalci avtomobilov že desetletja uporabljajo ta sistem v serijskih avtomobilih, tako da zaprejo del izpušnih plinov, na primer pri hladnem zagonu. V zadnjih letih je postal hit in uporabniki sami vgrajujejo te izdelke v svoje izpušne sisteme.
Ponudba večinoma vključuje električne lopute, ki se odprejo s pritiskom stikala ali gumba na daljinskem upravljalniku. Modul lopute se odpre ali zapre, kar povzroči spremembo zvoka. Na voljo so tudi podtlak/ tlak lopute, ki se odpirajo glede na tlak/vakuum, na primer v saneh. Vseh teh loput ni mogoče ročno nastaviti, zato jih je mogoče najti v številnih serijskih vozilih (kot je BMW E36 328i).
Dušilnik lahko namestite s kratkim vodnikom neposredno od odprtine med katalizatorjem in prvim dušilnikom zvoka, kar bistveno spremeni zvok. Slabost pa je uhajanje izpušnih plinov v sredini vozila.
Najprimernejši način vgradnje je uporaba ločene odcepne cevi, ki obide vse lopute in po odprtju lopute izstopi v končne izpuste lopute. Na ta način je mogoče doseči jasen in prodoren zvok, hkrati pa ohraniti funkcionalnost izpušnih cevi.
Pred nakupom izdelka je treba izbrati pravilen premer glede na premer izpušnega sistema na območju, kjer bo loputa nameščena.